Eten uit een kommetje

De laatste tijd zie je op social media en supermarkten steeds meer recepten voor gerechten uit een “kommetje”. Waarschijnlijk ligt een deel van de inspiratie hiervoor bij de Poke bowl. Maar bij mij is het ooit ontstaan uit gemak. En als ik dan heel eerlijk ben, omdat het eten voor de TV zo veel makkelijker gaat uit een kommetje dan van een bord. (guilty pleasure wanneer ik allen thuis ben). Eerder deelde ik al mijn sushi in een kommetje, en vandaag een nieuwe versie maar net zo lekker.

20160907_183929_richtonehdr.jpg

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 175gr Warm gerookte zalm
  • 1 Komkommer
  • 1.5 Punt paprika
  • 4 st Bosui
  • min. 125gr Zeewiersalade
  • 200-250gr Gekookte Rijst (±70gr ongekookt)
  • Sojasaus en sesamolie

Aan de slag:

Mocht je de rijst nog moeten koken begin hier dan mee. Snij vervolgens de komkommer, paprika en bosui fijn. Maak met behulp van een vork de zalm stukjes wat kleiner, en verwarm de zalm 30 sec in de magnetron. Voor het bord opmaken begin met de rijst en leg alle overige ingrediënten hier rondom. Besprenkel voor de smaak met minimaal 2 tl sojasaus en sesamolie per bord.

…..eet smakelijk!

Geef een reactie

