Me

Life is journey, make it one you can look back to with pride!

Hi, ik ben Kyra en al geruime tijd groeit mijn interesse in gezond en vooral lekker eten en alles wat daar omheen komt kijken. Je kunt zo lekker koken als je kunt maar op een mooi gedekte tafel of mooie omgeving oogt het natuurlijk nog spectaculairder. Ik haal veel inspiratie van Pinterest en kijk ook veel kook gerelateerde programma’s. Maar ook zeker gewoon experimenteren hoort er bij en daarbij kan altijd wat fout gaan.

Na jaren van uitstel is in 2014 bij mij de knop omgegaan en ben ik gericht gaan werken naar een gezond lichaam en omgeving maar wel met zoveel mogelijk “normale” producten. Ik gebruik wel super foods maar wil vooral mijn voeding halen uit al het andere moois wat er te krijgen is. En daarbij worden koolhydraten niet verbannen, wordt vet in mate gewoon toegestaan en staat afwisseling centraal!

Ik heb sinds mijn tiener jaren vele soorten diëten geprobeerd, zoals shake, modifast en Sonja Bakker. Maar wat gebeurde er wanneer ik weer “gewoon” ging eten, inderdaad langzaam kwam alles er weer aan. Bij mij had dit er mee te maken dat ik tijdens deze diëten mij moest houden aan een vast menu en dat eigen creativiteit en inbreng niet nodig was. Dus leerde ik er eigenlijk niets van. En werden daarna de valkuilen alleen maar groter omdat ik mezelf daarvoor veel dingen had moeten ontzeggen, die wel op mijn lekker lijstje stonden.

Juli 2014 ben ik zelf begonnen met het Weight Watchers programma en bereikte eind maart 2015 mijn streefgewicht, en stond de teller op bijna -16kg.  Iets waarvan ik vooraf zeker droomde maar niet kon voorstellen dat het zo makkelijk zou kunnen gaan. Het  grootste voordeel voor mij was dat je alles mag/kon eten. Voor mij draaide het afvallen niet alleen om de kilo’s maar nog meer om het aanleren van een gezond eetpatroon wat ook de rest van mijn leven voor te houden was.

En misschien nog wel belangrijker ik heb me zelf aangeleerd dat een week 7 dagen heeft en dat wanneer je zin hebt in verschillende lekkere maar misschien wat zwaardere gerechten, je deze dan gewoon over meerdere dagen moet verdelen. Zo plan ik veel van mijn dagen vooruit en kan ik prima ’s avonds uitgebreid dineren zonder op dat moment ergens op te letten, omdat ik dit overdag al heb gedaan. Middels een ontbijtje met bijvoorbeeld yoghurt, vers fruit en havervlokken en een lekkere salade voor de lunch.

Op mijn blog wil zal ik vooral aandacht schenken een lekkere en simpele recepten, de (tafel)aankleding er om heen en ook traveltips en ideeën delen.

Enjoy!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s